U weet als ondernemer dat de ‘extra’ verkopen en services een belangrijk deel van uw winst genereren. GSM covers of verzekeringen bij aankoop van een GSM toestel, de correcte stofzuikerzakken bij een stofzuiger, een computertas bij een laptop, betalende installatieservices …
Het zorgt ervoor dat de tijd die uw medewerkers spenderen aan een klant beter rendeert en dat de gemiddelde marge per verkoop gevoelig kan stijgen.

Onderzoek toont echter aan dat dit zeer regelmatig vergeten wordt door verkoopsmedewerkers. Dit is vaak niet opzettelijk, maar een gevolg van een drukke omgeving of de administratie die al vereist is in het verkoopsproces.

ABO Service ontwikkelde hiervoor de cross- en upsell module.
Deze module laat u toe om uw medewerkers automatisch te herinneren aan bepaalde commerciële opportuniteiten bij het afrekenen.
U kunt perfect zelf instellen bij welke groepen welke teksten getoond worden.
Via de cross selling module kunt u, afhankelijk van de productgroep:
– Accessoires voorstellen
– Promoties bij bepaalde groepen onder de aandacht brengen
– Herinneren aan bijkomende services voor installatie of levering
– Upsell opportuniteiten weergeven

Uw medewerkers worden hier automatisch aan herinnerd bij elke verkoop, de administratie is via een apart menu zeer eenvoudig en vergt weinig tijd in het beheer van uw kant.
De integratie met het kassa- en betaalscherm is naadloos.

Naast de stijging van de gemiddelde marge per transactie zal ook uw klantentevredenheid hierdoor verhogen. Klanten zien u en uw medewerkers als specialisten en waarderen uw expertise. Deze manier van gerichte cross selling geeft hen het gevoel dat u overal aan denkt en garandeert hen dat ze optimaal van hun aankoop zullen kunnen genieten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *